divendres, 3 de juny del 2011

La meva inseminació (32): Observant en la sala d'espera...

I esperes el gran dia amb gran emoció. Estàs a la sala d’espera i mires i observes, i compares i analitzes amb els teus grans dots de psicòleg de saldo, tot pensant:
- Aquesta va sola perquè ha fet com jo? S’haurà separat del marit i estarà embarassada i no li ho dirà? Aquesta parella, no passen dels 40? Aquestes dues dones, seran lesbianes i diran al món que elles també, i a qui li molesti, ja sap què li toca? Ostres aquests dos, quina cara de funeral, deu fer molt que busquen? Jo suposo que pensar aquestes coses, de vegades bestieses, forma part dels nervis, perquè els nervis es passen. Jo els vaig passar en cadascuna de les visites, tant per consulta com per proves. Nervis barrejats amb moltes emocions, amb pors que tot surti bé, amb alegries quan tot surt bé i ja ho saps.
La gent, en aquestes consultes, és molt callada. Almenys jo ho comparo amb quan he anat a altres metges (traumatòleg, hematòleg, etc). Alguna que altra cosa comentes, temes trivials i típics, però parles. Crec que només un sol cop vaig parlar amb una noia. La resta de vegades, vaig observar que les parelles, si parlaven entre elles, era molt fluixet, i que sí ens miràvem els uns als altres, però defugint les mirades. Suposo que les mateixes observacions que jo feia dels altres, els altres les feien de mi, i com penses en aquest i en l’altre no parles. Bé, això va ser una impressió, i potser estic del tot equivocada.
Una cosa que vaig notar totes les vegades que hi vaig anar, tant per proves com per consulta, és que em volia reafirmar en el fet que la meva edat no era gaire elevada. El tema de l’edat arriba un moment que agafa molt de pes. I els mitjans de comunicació, amb els seus missatges, ens ho recorden contínuament. Sempre preocupats per sembla més joves del que som, esborrar arrugues i tenir un cutis radiant encara que hagis dormit sis hores, portis vuit hores treballant i estiguis cansadíssima.
Però és un fet que, per ser mare, l’edat, quant més avançada, et va en contra. Ho has llegit, te n’informen quan vas a les teves revisions anuals; ho saps. Quant més gran, més problemes ginecològics.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada